"Yet if hope has flown away,
In a night, or in a day,
In a vision or in none,
Is it therefore the less gone?"

-E. A. Poe

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

Καινούργιους τόπους δεν θα βρείς, δεν θα βρείς άλλες θάλασσες...






Είπες, “Θα πάγω σ’ άλλη γη, θα πάγω σ’ άλλη θάλασσα.
Μιά πολις άλλη θα βρεθεί καλλίτερη από αυτή.

Κάθε προσπάθεια μου μια καταδίκη είναι γραφτή,

κ’ είν’ η καρδιά μου -σαν νεκρός- θαμένη.

Ο νούς μου ως πότε μες τον μαρασμόν αυτόν θα μένει.

Όπου το μάτι μου γυρίσω, όπου κι αν δω,

ερείπια μαύρα της ζωής μου βλέπω εδώ,

που τόσα χρόνια πέρασα και ρήμαξα και χάλασα”

Καινούργιους τόπους δεν θα βρείς, δεν θα βρείς άλλες θάλασσες.

Η πόλις θα σε ακολουθεί. Στους δρόμους θα γυρνάς τους ίδιους.

Και στες γειτονιές τες ίδιες θα γερνάς, και μες τα ίδια σπίτια αυτά θ’ ασπρίζεις.

Πάντα στην πόλι αυτή θα φθάνεις.

Για τα αλλού -μη ελπίζεις- δεν έχει πλοίο για σε, δεν έχει οδό.

Έτσι που τη ζωή σου ρήμαξες εδώ στην κώχη τούτη την μικρή, σ’όλην την γή την χάλασες.
 Καβάφης: Αλεξάνδρεια 1863 - 1933


Όταν είχα πρωτοδιαβάσει το συγκεκριμένο ποιήμα δεν το είχα νιώσει. Δεν είχα αντιληφθεί το βάθος του, ούτε και την απόλυτη σημασία του. Σήμερα, τα πράγματα είναι διαφορετικά....

Προσωπικά, η φωνή της Λαμπέτη, με μαγεύει πιο πολύ...


Δεν υπάρχουν σχόλια :